header 1
Mahdollisten väärinkäsitysten selvittämiseksi tutkimme, miksi renkaiden urittaminen vastaa useimpien kuljetusyritysten taloudellisiin ja ympäristöhaasteisiin, mukaan lukien pienten kalustoyhtiöiden haasteet. Michelinin Product Performance Data Manager Corentin Berger ja Product Category Manager Pierre Montel antavat asiasta lisätietoa.
Jälkiuritetut renkaat eivät kestä yhtä pitkään
cta true false button false fi
Uudelleenurittaminen voi lisätä sekä uusien MICHELIN-renkaiden että pinnoitettujen MICHELIN Remix® -renkaiden ajokilometrejä keskimäärin 25 %. Uudelleenuritusprosessi on ratkaiseva vaihe renkaiden ajokilometrimäärän optimoinnissa ja täyden potentiaalin hyödyntämisessä.
Raskaan kaluston renkaiden urittaminen auttaa saavuttamaan huomattavia säästöjä. Kun tämä tehdään MICHELIN-renkaaseen ensimmäistä kertaa (kun jäljellä olevaa urasyvyyttä on 2-4 mm) ja jälleen MICHELIN Remix -renkaaseen, se parantaa suorituskykyä yhteensä 50 %.
Renkaan uusi elämä - uusi
Pidentämällä uusien MICHELIN-renkaiden ja pinnoitettujen MICHELIN Remix -renkaiden käyttöikää 25 % säästät yhden kulutuspinnan jokaista neljää uusintauritusta kohden.
Raskaan kaluston renkaiden uudelleenurittaminen tuo todellisia kustannussäästöjä.
cta true false button very true fi
Renkaan alhainen vierintävastus vähentää polttoaineen kulutusta ja siten CO2-päästöjä koko sen käyttöiän ajan. Uudelleenuritus suoritetaan, kun renkaan vierintävastus on alhaisin, jolloin voit säästää jopa 5 % polttoaineenkulutuksessa(1). Uudelleenuritetut renkaat tarjoavat myös 25 % ylimääräistä ajomatkaa renkaan polttoainetehokkaimmassa tilassa.
Kuinka helppoa on mitata vaikutus kalustoosi?
Me Michelinillä voimme auttaa sinua laskemaan esimerkiksi raaka-ainesäästöt, polttoainesäästöt ja sitä kautta CO2-säästöt lisätäksemme tietoisuutta renkaiden urituksen ja/tai pinnoituksen taloudellisista ja ympäristöllisistä eduista.
Jälkiuritetut renkaat eivät ole yhtä turvalliset
cta true false button false fi
Uudelleenuritus tarkoittaa uusien urien tekemistä erikoistyökalulla olemassa oleviin pohjakumikerroksiin, jotka ovat MICHELINin uusissa ja Remix-renkaissa vakiona. Näin syvennetään renkaan urasyvyyttä, jotta voit palauttaa pidon ja ajaa täysin turvallisesti. Märällä uritetun renkaan pito parani noin 10 % verrattuna samaan renkaaseen kuluneena (2).
Minkä tahansa raskaan kaluston renkaan voi urittaa uudelleen.
cta true false button true but fi
MICHELIN-in uudelleen uritettavat renkaat on merkitty sivuseinämään "U"-symbolilla tai sanalla "REGROOVABLE". Michelin suosittelee uritusta, kun kulutuspinnassa on vielä 2-4 mm jäljellä. Kaikissa MICHELIN-renkaissa on kulutuspinnan kulumisilmaisimien keskellä uritusaukko, joka mahdollistaa laadukkaan urituksen. On olennaista, että ammattilainen suorittaa urituksen suositeltujen ohjeidemme mukaisesti.
Vaikka Michelin suosittelee linja-autojen ja kuorma-autojen ohjattujen eturenkaiden urittamista, jotkin maat eivät hyväksy uritettujen renkaiden käyttöä etuakselilla.
What a wear indicator looks like ?
Uudelleenuritus säästää ympäristöä.
cta true false button very true fi
Renkaiden uudelleen urittaminen pidentää käyttöikää niiden polttoainetehokkaimmassa tilassa. Uudelleenurituksen avulla voit vähentää CO2-päästöjä jopa 1,1 kg/100 km akselia kohden(3).
Uudelleenurittaminen merkitsee myös vähemmän jätettä, sillä raaka-aineita käytetään vähemmän, koska renkaan käyttöikä pitenee. Se rajoittaa myös kulumisesta syntyviä hiukkaspäästöjä, jotka ovat yleisempiä uusissa renkaissa.
Renkaiden uritusta on vaikea järjestää.
cta true false button false fi
Ajoneuvon seisokkien välttämiseksi urituksen aikana suosittelemme, että pidät vanteelle asennettuja renkaita varastossa toiminnan optimoimiseksi. Neljän renkaan uritus kestää noin 2,5 tuntia. Paikallinen jälleenmyyjäsi voi suorittaa työn ammattitaidolla puolestasi.
Jokaiselle renkaalle on saatavana erityisiä urituskuvioita auttamaan urituksessa. Renkaiden uudelleenurittaminen lisää pitoa, mikä optimoi renkaan ajomatkapotentiaalin ja vähentää polttoaineen kulutusta.
Oletko valmis testaamaan tietosi pinnoitetuista renkaista?
Älä anna ennakkoluulojen voittaa, lue artikkelimme pinnoittamisesta.
(1) Polttoaineenkulutuksen lasku 5,6 %: Michelinin sisäinen tutkimus, joka tehtiin Ladoux'ssa (Ranska) toukokuussa 2021 DEKRA:n valvonnassa ja jossa verrattiin uusia MICHELIN X® LINETM ENERGYTM Z2- ja D2 315/70 R 22.5 -renkaita samoihin, mutta uudelleen uritettuihin renkaisiin (R 5 mm). Tulokset voivat vaihdella todellisissa käyttöolosuhteissa ja sääolosuhteiden, tietyypin, rengaskoon ja ajotyylin mukaan.
(2) Michelinin sisäinen tutkimus vuonna 2010 Ladouxissa kiillotetulla betoniradalla. Tulokset voivat vaihdella todellisissa käyttöolosuhteissa ja sääolosuhteiden, tietyypin, rengaskoon ja ajotyylin mukaan.
(3) Michelinin oma tutkimus, joka tehtiin 1 miljoonalla Michelin Remix -pinnoitetulla renkaalla vuosina 2008 ja 2009. Hyväksymisero uudelleen pinnoitettujen ja uritettujen renkaiden ja pinnoitettujen mutta urittamattomien renkaiden välillä on alle 0,2 %.
(4) MICHELIN Remix -renkaiden kulutuspinnan seos ja kuvio ovat suurelta osin samat kuin uusissa MICHELIN-renkaissa. 90 %:ssa MICHELIN Remix -renkaiden valikoimasta käytetään samaa muottia ja samoja materiaaleja kuin uusissa MICHELIN-renkaissa, mikä voi johtaa jopa täysin samaan suorituskykyyn MICHELIN Remix -renkaiden ja uusien Michelin-renkaiden välillä. Michelinin tutkimus- ja teknologiakeskuksen tekemät sisäiset arvioinnit perustuvat Euroopassa vuodesta 2015 lähtien kerättyihin asiakaskertomuksiin.
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night