picture vignette autocar
Autocar sur une route
FACTS FOR IMPACT
Todellisia faktoja, todellinen vaikutus
Liiketoimintaasi kohdistuu vaatimuksia: asiakkaasi ja toimittajasi odottavat sinua. Sinun on oltava ajoissa ilman, että siitä tarvitsee huolehtia. Tästä syystä valitset ympärillesi luotettavia kumppaneita.
Luottamus yksistään ei kuitenkaan riitä. Hyödyt on pystyttävä osoittamaan ja todistamaan.
Tarpeistasi tai haavoittuvuudestasi riippumatta valitsemasi renkaan VAIKUTUS näkyy KILOMETRITULOKSESSA, POLTTOAINEENKULUTUKSESSA ja YMPÄRISTÖNSUOJELUSSA. Ja aina parempi, jos sen ovat todistaneet luotettavat kumppanit, jotka ovat osoittaneet luottamuksensa.
Nämä FAKTAT ovat peräisin kentältä kerätyistä laajoista tiedoista tai vertaisten jakamista kokemuksista. Ne ovat peräisin todellisesta käytöstä todellisissa olosuhteissa.
Faktat, tekniset tiedot, arviot ja arvostelut sekä käyttäjien haastattelut kertovat MICHELIN-renkaiden kilometrituloksesta, pienestä polttoaineenkulutuksesta, kestävyydestä ja luotettavuudesta.
Tämän videon katsominen edellyttää tiettyjen evästeiden hyväksymistä Youtube-alustalla. Klikkaa alla olevaa painiketta avataksesi evästeasetukset.
Hyväksy Youtube-evästeetKILOMETRITULOS
fact5 fi
Kestävyyspalkinto MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ F -renkaille
Ohjaavalla akselilla niillä ajettiin keskimäärin 253 466 km verrattuna toisen tärkeän kilpailijan 178 600 km:n lukemaan. Koska ne kuluttavat vähemmän polttoainetta ja päästävät vähemmän hiilidioksidia ilmakehään, ne varmistavat optimaalisen kustannushallinnan.
fact1 fi
Bioret Groupin Kestävyysennätys MICHELIN-pinnoituksen ja kulutuspinnan uudistamisen ansiosta
Yrityksen nivelkuorma-autoissa on MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 315/70R22.5 -renkaat. Yritys pääsi tähän uskomattomaan tulokseen valitsemalla renkaiden kulutuspinnan kuvioinnin uudistamisen ja pinnoituksen. Samalla niiden kilometrikustannuksensa alenivat ja ympäristöjalanjälkensä pieneni. Onnittelut!
fact6 fi
Kestävää suorituskykyä MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T -renkailla
Perävaunun akselilla niillä voidaan ajaa keskimäärin 40 841 km pitemmälle kuin tärkeimmällä kilpailijalla: se on kerran maapallon ympäri. Luotettavina ensimmäisestä kilometristä viimeiseen renkaat auttavat hallitsemaan ympäristöjalanjälkeä ja mahdollistavat kustannusten optimoinnin kaikilla tasoilla.
fact7 fi
MICHELINin kestävyys maakunnan sisäisissä ajoissa on ollut jo pitkään todistettu.
Kaikissa olosuhteissa niillä ajetaan keskimäärin 258 684 km, mikä on 28 % paremmin kuin tärkeimmillä kilpailijoilla. Maakunnan sisäisessä ajossa kustannusoptimointi on aina ollut ensiarvoisen tärkeää. Niin se on jatkossakin.
fact14 fi
KTEL-yhtiön erinomaiset käyttökokemukset
MICHELIN X® COACH™ Z -renkaista
Yhtiön 276 bussia, joista 50 on kaupunkien välisessä liikenteessä, ajavat niin vuoristossa kuin moottoriteilläkin. MICHELIN X® COACH™ Z on yritykselle itsestään selvä valinta, säilyyhän näiden renkaiden suorituskyky vakaana pitkään ajokilometreistä välittämättä ja turvallisuus optimaalisena tieolosuhteista huolimatta.
Lisäksi kuljettajat ja matkustajat hyötyvät poikkeuksellisesta ajo- ja matkustusmukavuudesta:
MICHELIN X® COACH™ Z -renkaat eivät melua eivätkä tärise. Stratos Kouroupakis ja Georgios Arhontakis ovat sitä mieltä, että nämä edut korvaavat reilusti eron hankintahinnassa.
YMPÄRISTÖ JA POLTTOAINEENKULUTUS
fact2 fi
Transports Jammet tuotti 27,89 tonnia vähemmän hiilidioksidia vuodessa MICHELIN Remix® -pinnoituksen ansiosta
Pinnoittamalla 98 % kalustonsa renkaista yritys onnistui tuottamaan näin positiivisen hiilijalanjäljen. Lisäksi kulutuspinnan kuviointi uudistettiin 94 %:ssa renkaista. Jokaisen renkaan elinkaarta pidentämällä yritys alensi myös kokonaiskustannuksia ja hiilidioksidipäästöjä. Onnittelut, Transports Jammet!
fact3 fi
Kaksi hyötyä MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ DRIVE -renkaista
Tämä rengassarja on tarkoitettu ajokilometrien optimointiin, mutta sillä on mahdollista ajaa keskimäärin 202 726 km vetoakselilla. Saat säästöjä polttoainebudjetista sekä hiilidioksidipäästöistä.
fact8 fi
Säästäväistä ajoa MICHELIN X® MULTI™ T -renkailla
Perävaunun kolmannella akselilla niillä voidaan ajaa keskimäärin 138 414 km – tämä saavutus ylittää testattujen kilpailijoiden renkaat 16 %:lla. Koska renkaita vaihdetaan harvemmin ja niihin käytetään vähemmän raaka-aineita, ympäristöjalanjälkikin pienenee. Kannattavuutta kautta linjan!
fact9 fi
Transports ARA -yhtiö sai parhaan tuoton investoinnille MICHELIN Multi-Life-mallilla
Valitsemalla MICHELINin pinnoituksen ja kulutuspinnan kuvioinnin uudistamisen yhtiö pystyi jatkamaan kaikkien renkaiden elinkaarta. Voittoisa kiertotalouden toimintatapa alensi kokonaiskustannuksia ja hiilidioksidipäästöjä.
fact10 fi
MICHELIN johtaa pinnoituksessa
Huipputeknologiansa ansiosta MICHELIN-renkaiden rungot ovat erityisen vankkarakenteisia, ja ne pinnoitetaankin kaksi kertaa useammin kuin kilpailijoiden. Peräti 90 % MICHELIN-renkaista kelpuutetaan pinnoitukseen. Vastaava osuus laskettuna kaikista kilpailijoista yhteensä on 44 %. Jokainen pinnoitus pienentää osaltaan uusien raaka-aineiden kulutusta ja kokonaisvaltaista ympäristöjalanjälkeä. Tämän myötä jokainen rengas on erittäin kustannustehokas.
KUORMA-AUTONVALMISTAJAT JA RENGASLIIKKEET
fact4 fi
Halutuimpien renkaiden palkinto
MICHELIN X® LINE™ ENERGY™-renkaille
Asiakkaamme pyytävät nämä renkaat useimmin alkuperäisvarusteiksi, koska ne kestävät vetoakselilla keskimäärin 235 511 km. Alhaisen polttoaineenkulutuksen ansiosta myös hiilidioksidipäästöt alenevat. Tulevaisuuden VECTO-vaatimukset voi nyt ennakoida katteiden optimoinnin yhteydessä.
fact12 fi
Ajettavuus, turvallisuus ja alhainen polttoaineenkulutus: 86 % henkilö-ja pakettiautojen jälleenmyyjistä vahvistaa renkaiden suorituskyvyn
Yrityksesi haasteista tietoiset autokauppiaat luottavat MICHELIN-renkaisiin, sillä niiden suorituskyky kestää pitkään ja niiden turvallisuutta on edelleen parannettu. Näistä syistä asiantuntijat suosittelevat niitä hyötyajoneuvoihin ja henkilöautoihin. Sinäkin voitat valitsemalla merkin, joka on keskimäärin 18 prosenttiyksikköä kilpailijoitaan edellä..
fact13 fi
MICHELIN tarjoaa pitkäkestoista suorituskykyä – ja sen asiantuntijat tietävät
He tuntevat sekä kuljetuksen että oman toimialasi haasteet. 80 % jakelijoista luottaakin MICHELIN-konsernin tuotteisiin. 85 % jakelijoista myöntää niiden suorituskyvyn käsittelyn, turvallisuuden ja polttoaineenkulutuksen suhteen. He puoltavat myös MICHELINin kykyä mukautua niihin eri tapoihin, joilla yhtiön tuotteita käytetään. Näiden asiantuntijoiden neuvoja seuraten olet tekemässä voittoisan ja pitkään vaikuttavan valinnan..
Fakta 1 - Bioret Group -yhtiön lausunto vastaanotettu (postitse) 17.1.2020. Testattu reaaliolosuhteissa 1 000 ajoneuvossa, joissa MICHELIN X LINE ENERGY 315/70R22.5 -renkaat ja joilla ajettiin Ranskassa ja Euroopassa.
Fakta 2 - Transports Jammet -yhtiön lausunto vastaanotettu (postitse) 20.2.2014. Tutkimus 470 MICHELIN-renkaalle vuonna 2013. 94 %:ssa renkaista uudistettiin kulutuspinta ja 98 % kelpuutettiin MICHELIN Remix -pinnoitukseen. Pinnoittamalla säädettiin 23 tonnia raaka ainetta, mikä vasta 27,89 tonnia hiilidioksidia vuoden 2013 osalta.
Fakta 3 - Koon 315/80R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä vetoakselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X LINE ENERGY D -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 202 726 km (MICHELINin sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin, joiden kohteena oli 487 akselia Italiassa, Espanjassa, Ranskassa, Belgiassa, Saksassa, Puolassa, Portugalissa, Englannissa ja Kreikassa tammikuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Tulokset voivat vaihdella ilmasto-olosuhteista ja tietyypistä johtuen. Pienempi polttoaineenkulutus ja hiilidioksidipäästöt johtuvat pienemmästä vierintävastuksesta muihin MICHELIN-sarjoihin verrattuna.
Fakta 4 - ”GFK 2017” -tutkimus 954:lle uusien nivelkuorma-autojen ostajalle Saksassa, Puolassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa: MICHELIN on useimmin valittu merkki valinnaisesti asennetuiksi renkaiksi. MICHELINin sisäinen ”KBI 2019” -tutkimus: X LINE ENERGY -valikoima on MICHELINin Euroopassa vuonna 2019 eniten myymä tuote seuraaville kuorma-autonvalmistajille: Renault, Daf, Volvo. Koon 315/70R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä vetoakselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X LINE ENERGY D -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 235 511 km (MICHELINin sisäinen lähde ja laskelmat perustuen mittauksiin, joiden kohteena oli 2 189 akselia Espanjassa, Ranskassa, Italiassa, Puolassa, saksassa, Englannissa, Portugalissa, Bulgariassa, Belgiassa, Unkarissa, Itävallassa, Tšekin tasavallassa, Romaniassa, Skotlannissa, Kreikassa, Alankomaissa, Turkissa, Ruotsissa, Serbiassa, Kroatiassa, Norjassa, Venäjällä, Sloveniassa ja Bosnia-Hertsegovinassa helmikuusta 2014 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Tulokset voivat vaihdella ilmasto-olosuhteista ja tietyypistä johtuen.
Fakta 5 - Koon 385/55R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä ohjausakselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X LINE ENERGY F -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 253 466 km ja sertifioitu vierintävastus A” (MICHELIN in sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 157 akselia Espanjassa, Italiassa, Ranskassa, Belgiassa, Alankomaissa, Saksassa, Kreikassa, Puolassa ja Tšekin tasavallassa toukokuusta 2017 kesäkuuhun 2019) ja perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Vertailun vuoksi GOODYEAR FUELMAX S -renkaan koossa 385/55R22.5 keskiarvo oli 178 660 km ja sertifioitu vierintävastus ”B” (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 193 akselia Ranskassa, Belgiassa, Saksassa, Espanjassa, Puolassa, Italiassa, Itävallassa, Alankomaissa, Portugalissa, Kroatiassa, Englannissa ja Skotlannissa heinäkuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen.
Fakta 6 - MICHELINin sisäinen laskelma perustuen maapallon ympärysmittaan päiväntasaajalla: 40 075 km. Koon 385/55R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä perävaunun kolmannella akselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X LINE ENERGY T -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 193 696 km (MICHELINin sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 140 akselia Espanjassa ja Portugalissa syyskuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen. kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Vertailun vuoksi GOODYEAR FUELMAX T renkaan koossa 385/55R22.5 keskiarvo oli 152 855 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat perustuen MICHELIN tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 103 akselia Espanjassa ja Portugalissa syyskuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Tulokset voivat vaihdella ilmasto-olosuhteista ja tietyypistä johtuen. ”Viimeiseen kilometriin” tarkoittaa lakisääteiseen rajaan (1,6 mm). Selvitä oman maasi kulumispinnan rajat.
Fakta 7 - MICHELINin sisäisesti laskema keskiarvo perustuu rengassarjaan, jossa on 2 rengasta ohjaavalla akselilla ja 4 rengasta vetävällä akselilla: MICHELINin maakunnalliseen jakeluun tarkoitetulla valikoimalla ajettiin 53 578 km (eli 28 %) enemmän verrattuna kilpailijoiden Bridgestone, Continental ja Goodyear keskiarvoihin. Koon 315/70R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä ohjausakselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X MULTIWAY3D XZE -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 234 082 km (MICHELINin sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 105 akselia Ranskassa, Espanjassa, Englannissa, Saksassa, Alankomaissa, Italiassa, Venäjällä ja Belgiassa lokakuusta 2012 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Vertailun vuoksi samoja määriä identtisillä alueilla käyttäen tehdyt mittaukset tuottivat kilpailijoille seuraavan suorituskyvyn. BRIDGESTONE R-STEER 001 -renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 161 240 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelma tammikuusta 2014 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. CONTINENTAL CONTI HYBRID HS3 -renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 202 824 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelma joulukuusta 2014 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. GOODYEAR KMAX S -renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 180 798 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat heinäkuusta 2014 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Koon 315/70R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä vetoakselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X MULTIWAY3D XDE -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 249 219 km (MICHELIN in sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 136 akselia Ranskassa, Espanjassa, Englannissa, Alankomaissa, Italiassa, Belgiassa, Saksassa, Ruotsissa, Turkissa, Portugalissa, Venäjällä ja Puolassa marraskuusta 2012 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Vertailun vuoksi samoja määriä identtisillä alueilla käyttäen tehdyt mittaukset tuottivat kilpailijoille seuraavan suorituskyvyn. BRIDGESTONE R-DRIVE 001 -renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 176 106 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelma tammikuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. CONTINENTAL CONTI HYBRID HD3 -renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 198 126 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelma marraskuusta 2013 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. GOODYEAR KMAX S renkaan koossa 315/70R22.5 keskiarvo oli 211 018 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat tammikuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Tulokset voivat vaihdella ilmasto-olosuhteista ja tietyypistä johtuen.
Fakta 8 - Koon 385/65R22.5 renkaita testattiin reaaliolosuhteissa kaikenlaisessa käytössä perävaunun kolmannella akselilla, ja renkaiden kuluneisuus oli ylittänyt 50 %:n tason. MICHELIN X MULTI
T -renkaan keskimääräinen ajokilometrimäärä oli 138 414 km (MICHELINin sisäinen lähde ja laskelmat perustuen MICHELIN-tiimien mittauksiin asiakaskäynneillä, kohteena 228 akselia
Espanjassa, Ranskassa, Italiassa, Belgiassa, Puolassa, Alankomaissa, Englannissa, Saksassa ja Turkissa helmikuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa
elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Vertailun vuoksi samoja määriä identtisillä maantieteellisillä alueilla käyttäen tehdyt mittaukset tuottivat BRIDGESTONE R168 PLUS
-renkaan koossa 385/65R22.5 keskiarvoksi 118 614 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat maaliskuusta 2015 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten
simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen Vertailun vuoksi samoja määriä identtisillä maantieteellisillä alueilla käyttäen tehdyt mittaukset tuottivat
CONTINENTAL CONTI HYBRID HT3 -renkaan koossa 385/65R22.5 keskiarvoksi 119 109 km (MICHELINin sisäinen tutkimus ja renkaan elinkaarilaskelmat tammikuusta 2016 kesäkuuhun 2019) perustuen kerättyjen tulosten simulointiin, jossa elinkaari ekstrapoloitiin enintään 3 mm:n elinkaareen. Tulokset voivat vaihdella ilmasto-olosuhteista ja tietyypistä johtuen.
Fakta 9 - Transports ARA -yhtiön lausunto vastaanotettu (postitse) toukokuussa 2016. Testattu reaaliolosuhteissa 46 kuorma-autossa, joita käytettiin yksinomaan tavarankuljetukseen
Italiassa ja joissa oli MICHELIN X LINE D- tai MICHELIN X MULTIWAY 3D XDE -renkaat.
Fakta 10 - Vuosina 2015–2018 yli 473 000 rungolle tehty tutkimus. Tiedot keräsi Yhdistyneessä kuningaskunnassa toimiva riippumaton renkaiden runkojen keräysorganisaatio TRS, joka laski ensimmäisen kerran pinnoitukseen hyväksyttyjen renkaiden määrän merkeittäin. MICHELINin sisäinen laskelma perustuu uudelleenpinnoitukseen kelpuutettujen” renkaiden runkojen lukumäärään ensimmäisen käyttöjakson jälkeen merkeittäin jaettuna ensimmäisen käyttöjakson jälkeisten runkojen lukumäärällä. Kilpailijoiden keskiarvo on laskettu eri kilpailijoiden tiedoista samassa tutkimuksessa: Goodyear 57 %, Dunlop 55 %, Continental 53 %, Bridgestone 50 %, Fulda 44 %, Sava 43 %, Firestone 33 %, Pirelli 20 %.
Fakta 12 - Vuoden 2020 Ipsos-tutkimus ”Jakelijoiden tyytyväisyysanalyysi”, joka tehtiin joulukuun 2019 ja maaliskuun 2020 välisenä aikana 1 133 vastaajasta koostuvalle henkilöautojen ja kevyiden kuorma-autojen jälleenmyyjien muodostamalle paneelille Ranskassa, Italiassa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Saksassa, Puolassa ja Romaniassa. Siinä 86 % henkilöautojen ja kevyiden kuorma-autojen jälleenmyyjistä katsoo, että MICHELIN ”valmistaa renkaita, joiden suorituskyky ajettavuuden, turvallisuuden ja polttoaineenkulutuksen suhteen kestää pitkään”. Tämä on keskimäärin 18 prosenttiyksikköä enemmän kuin kaikilla kilpailijoilla.
Fakta 13 - Vuonna 2020 julkaistu IPSOS-tutkimus ”Jakelijoiden tyytyväisyysanalyysi”, joka tehtiin joulukuun 2017 ja maaliskuun 2020 välisenä aikana 183 jakelijan muodostamalle paneelille, jonka jäsenet sijaitsivat Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Puolassa, Romaniassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. 80 % valitsi MICHELINin ”merkiksi, johon voin luottaa”. 85 % jakelijoista katsoi, että MICHELIN ”kehittää renkaita, joiden suorituskyky käsittelyn, turvallisuuden ja polttoaineenkulutuksen suhteen kestää pitkään”. 83 % vastaajista katsoi, että MICHELIN ”tarjoaa renkaita, jotka soveltuvat erityisen hyvin kuljetusliikkeiden tarpeisiin”.
Fakta 14 – Henkilökuljetuksiin erikoistuneen kreikkalaisen KTEL-yhtiön haastattelu. Yhtiön kalustossa on 276 MICHELIN X® COACH™ Z -renkailla varustettua ajoneuvoa. (2021)