(1) - vierintävastus - EU-rengasmerkintäjärjestelmän polttoainetehokkuusluokka “B” verrattuna “C”-luokkaan MICHELIN Agilis+ -renkaalla.
(2) - CO2 - Perustuu Michelinin teknologiakeskuksessa syyskuussa 2019 tehtyyn sisäiseen elinkaarianalyysiin. Tutkimuksessa verrattiin keskenään MICHELIN Agilis 3- ja MICHELIN Agilis+ -renkaita rengaskoossa 235/65 R16 115/113R.
MICHELIN Agilis 3-renkaalla on 1,3 kg pienemmät CO2-päästöt rengasta kohden 1000 km matkalla verrattuna MICHELIN Agilis+ -renkaaseen. Perustuu laskelmaan, jossa pakettiauton rengasvarustuksena on neljä MICHELIN Agilis 3 -rengasta ja auton ajokilometrimäärä on 20 000 km vuodessa, jolloin CO2-säästöt ovat 104 kg.
Jos oletetaan, että yksi puu varastoi keskimäärin 35 kg hiilidioksidia vuodessa (lajista ja iästä riippuen - lähde: CSR & kestävän kehityksen alusta), 104 kg:n vuotuinen säästö vastaa arviolta kolmen puun istutusta.
(3) - renkaan paino - MICHELIN Agilis 3 on yksikköpainoltaan jopa 1,6 kg kevyempi kuin MICHELIN Agilis+.
(4) -jarrutus märällä - TÜV SÜDin Michelinin toimeksiannosta elokuussa 2019 suorittamat jarrutustestit märällä tiellä (80-20 km/h) rengaskoossa 235/65 R16 115/113 R, testiautona LCV MB Sprinter 316CDI. MICHELIN Agilis 3 -rengasta verrattiin UUTENA ja KULUNEENA tärkeimpiin kilpailijoihin: BRIDGESTONE DURAVIS R660 (36,7 m & 49,4 m); CONTINENTAL CONTIVANCONTACT 100 (32,5 m & 47,5 m); GOODYEAR EFFICIENTGRIP CARGO (31,3 m & 40,7 m); PIRELLI CARRIER (30,6 m & 37,3 m); HANKOOK VANTRA LT RA18(34 m & 44,4 m).
(5) - uutena ja kuluneena (kuluneella tarkoitetaan renkaita, jotka on koneellisesti kulutettu eli hiottu kuvionsyvyyden osoittimeen saakka eurooppalaisen testistandardin ECE R30r03f mukaisesti). 235/65 R16 115/113 R MICHELIN Agilis 3 ylittää UN/ECE-säännön R117 mukaisen märkäpidon vähimmäistason.
(6) - kestävyys - perustuu sisäiseen renkaiden kulumista koskevaan tutkimukseen lokakuulta 2018, jossa vertailurenkaina olivat MICHELIN Agilis 3 (50 585 km) ja MICHELIN Agilis + (42 595 km), rengaskoko 235/65 R 16C 115/113R, testiauto Renault Master 130cv 3.5T
Kestävyystesti ajettiin keskimääräisessä todellisessa käytössä (D50), ja ajetun testimatkan pituus oli 16 231 km, mistä käyttöikä ekstrapoloitiin 1,6 mm:n kuviosyvyyteen saakka.
(7) - teknologia - Renkaan sivussa on ainutlaatuiset kumivahvikkeet, jotka suojaavat rengasta sivuun kohdistuvilta vaurioilta sekä hankausta kestävä kumiseos, joka on peräisin
kuorma-autonrenkaiden teknologiasta.